Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах
В рамках українсько-канадського проекту з
впровадження інклюзивної освіти, в 22 навчальних закладах 10 регіонів
України діти з особливими потребами навчатимуться разом зі здоровими
ровесниками.
МОН спільно з Всеукраїнським фондом "Крок за кроком"
провело розширену нараду на тему "Запровадження в Україні інклюзивної
освіти".
Інклюзивна школа - це заклад освіти, відкритий для
навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних,
соціальних чи інших особливостей. Діти з особливими потребами мають
право навчатися разом із здоровими ровесниками. А нині більшість учнів
з особливими потребами навчаються у спеціальних школах
(школах-інтернатах) або за індивідуальною формою навчання.
Заступник міністра освіти Павло Полянський у своїй
доповіді зауважив, що для запровадження інклюзивної освіти, треба
змінити філософію українців, щоб до осіб з особливими потребами
ставилися як до повноправних членів суспільства, які мають рівні права
та можливості на навчання, роботу, громадську діяльність.
"Українці не завжди толерантно ставляться до дітей з
вадами психофізичного розвитку і дуже часто не сприймають принципів
інклюзивної освіти, виступають проти того, аби їхні діти навчалися
разом з дітьми з особливими потребами, - пояснює Віра Шинкаренко,
начальник відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти МОН. - А
це неправильно. Діти з особливими потребами такі ж як і їхні діти, а
біда може спіткати будь-кого. Принципи інклюзивної освіти успішно
впроваджують в багатьох розвинутих країнах світу. До цього прагнемо і
ми".
На нараді були присутні й директори загальноосвітніх
інклюзивних шкіл Білої Церкви, Львова та Сімферополя. Ділилися досвідом
та розповідали про необхідність облаштувати навчальні заклади так, щоб
школярам з особливими потребами було зручно пересуватися.
"Щоб система інклюзивної освіти почала діяти, треба
створити належні умови в загальноосвітніх школах (встановити
підйомники, пандуси), - каже Віра Шинкаренко. - Поки що шкіл, в яких
разом навчаються діти з особливими потребами та здорові небагато. Як
приклад, дві такі школи успішно працюють у Білій Церкві".
Цікаво, що інклюзивна освіта не передбачена жодним
українським законом. І це, на думку учасників наради, одна з найбільших
перешкод впровадженню інклюзивної освіти у нашій державі.
Прес-служба МОН
|