Головна » 2009 » Липень » 20 » Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах
Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах
20:19:13

Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах

В рамках українсько-канадського проекту з впровадження інклюзивної освіти, в 22 навчальних закладах 10 регіонів України діти з особливими потребами навчатимуться разом зі здоровими ровесниками.

МОН спільно з Всеукраїнським фондом "Крок за кроком" провело розширену нараду на тему "Запровадження в Україні інклюзивної освіти".

Інклюзивна школа - це заклад освіти, відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних чи інших особливостей. Діти з особливими потребами мають право навчатися разом із здоровими ровесниками. А нині більшість учнів з особливими потребами навчаються у спеціальних школах (школах-інтернатах) або за індивідуальною формою навчання.

Заступник міністра освіти Павло Полянський у своїй доповіді зауважив, що для запровадження інклюзивної освіти, треба змінити філософію українців, щоб до осіб з особливими потребами ставилися як до повноправних членів суспільства, які мають рівні права та можливості на навчання, роботу, громадську діяльність.

"Українці не завжди толерантно ставляться до дітей з вадами психофізичного розвитку і дуже часто не сприймають принципів інклюзивної освіти, виступають проти того, аби їхні діти навчалися разом з дітьми з особливими потребами, - пояснює Віра Шинкаренко, начальник відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти МОН. - А це неправильно. Діти з особливими потребами такі ж як і їхні діти, а біда може спіткати будь-кого. Принципи інклюзивної освіти успішно впроваджують в багатьох розвинутих країнах світу. До цього прагнемо і ми".

На нараді були присутні й директори загальноосвітніх інклюзивних шкіл Білої Церкви, Львова та Сімферополя. Ділилися досвідом та розповідали про необхідність облаштувати навчальні заклади так, щоб школярам з особливими потребами було зручно пересуватися.

"Щоб система інклюзивної освіти почала діяти, треба створити належні умови в загальноосвітніх школах (встановити підйомники, пандуси), - каже Віра Шинкаренко. - Поки що шкіл, в яких разом навчаються діти з особливими потребами та здорові небагато. Як приклад, дві такі школи успішно працюють у Білій Церкві".

Цікаво, що інклюзивна освіта не передбачена жодним українським законом. І це, на думку учасників наради, одна з найбільших перешкод впровадженню інклюзивної освіти у нашій державі.

Прес-служба МОН

Переглядів: 654 | Додав: olena | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1
1 stef  
0
Оце правильно! Діти-не інваліди повинні жити та працювати (навчання - це їхня основна праця) поруч із інвалідами. Тоді, коли вони виростуть, вони будуть їх бачити. а не нервувати, коли інвалід перекриває рух на сходинках чи на виході з аптеки.
Ми не правильно робили, коли закрили цих дітей в рекреації - спеціалізовані інтернати. Суспільство навчилося їх не помічати.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]