Дистанційна
освіта|утворення| розвивається
семимильними кроками по всьому світу. Згідно|згідно з| звіту американського міністерства освіти, 36%
шкіл у всіх шкільних округах мають учнів, що навчаються|виучують| дистанційно. На рівні коледжу запис на
онлайнове навчання|вчення| з
1995 по 2001 рік зросло в два рази, і більше половини двох-| і чотирирічних коледжів пропонує
дистанційну освіту|утворення|.
Аналітики передбачають|припускають|,
що в недалекому майбутньому 50% предметів перших років навчання|вчення| в університетах
викладатимуться дистанційно.
При
сьогоднішніх розвинених комунікаціях атестат канадської середньої школи можна
отримати|одержувати|, не
покидаючи своєї квартири або школи. І це зовсім не фантастично.
Дистанційна
система освіти|утворення|, що
отримала|одержувала| назву
e-learning| desktop|, зачала|починала| розроблятися в 1997 році. Біля|в| її витоків|джерел| стояли дві люди – Джим Пеннінгтон і Будинок|дім| Сайсиліа. Перший розробив
платформу програми і створив програмне|програмове|
забезпечення, а другою є|з'являється|
автором бібліотек і додатків|застосувань|.
Пізніше до команди увійшли люди, що відповідають за вміст|зміст| освітніх програм, учбові плани
і подальший|дальший| розвиток
віртуальної школи.
Навіщо
Канаді, що володіє розвиненою системою середньої освіти|утворення|, знадобилися он-лайнові школи? Якщо
поглянути на історію розвитку дистанційної освіти|утворення|, то можна відмітити|помітити|, що піонерами цієї справи|речі| стали Австралія і Канада. Перш
за все|передусім| це обумовлено
їх територіальними особливостями і густотою населення. Територія Австралії при
населенні в 19157 млн чоловік складає 7710000 кв.| км. При цьому густота населення складає 2,5 людини на 1
кв.| км. Населення Канади -
30007 млн. чоловік, майдан|площа|
- 9976140 кв.| км., а щільність
- 12,8 чіл на кв.| км. Для
порівняння щільність населення Росії - 8,5 чіл на кВ.| км. при спільному|загальному| майдані|площі|
в 17 млн кв.|…юкм.
Тут
свою роль грають також два чинники|фактори|
– небажання батьків, що проживають віддалено від великих центрів, щоб|аби||із| діти вчилися далеко від сім'ї, а також вартість
дистанційного навчання|вчення|.
Зараз
у віртуальній школі, створеною Пеннінгтоном, навчаються|виучують| сотні школярів США і Канади.
На
сьогоднішній день через e-learning|
desktop| можна вивчати цілу низку
іноземних мов|язиків|, а також
освоїти повний|цілковитий| курс
навчання|вчення| за програмою
старших класів середньої школи провінції Манітоба |низку|
Рішенням
Міністерства освіти провінції Манітоби отримання|здобуття| російського атестата про повну|цілковиту|загальну
середню освіту|утворення|
прирівнюється до 20 кредитів. Тому для отримання|здобуття| атестата (диплома) про закінчення повної|цілковитої| середньої школи провінції
Манітоби нашим школярам необхідно добрати 8 кредитів і витратити на це максимум
3 роки
паралельно з|із| навчанням|вченням| в основній школі, або 1,5
року після|потім| її закінчення.
|загальну|
8
кредитів – це 7 обов'язкових курсів, а також 1 предмет на
вибір.
До обов'язкових для вивчення дисциплін відносяться англійська мова і література
(3 курси, 3 кредити), математика, (2 курси, 2 кредити), історія (2 курси, 2
кредити). Вільний предмет (1 курс, 1 кредит) вибирається залежно від
спеціальності, який передбачається|припускається| вивчати в
університеті.
Графік
навчання|вчення| російських
школярів може бути наступним|слідуючим|:
9 клас - 1 півріччя - 1 курс, 2 півріччя - 2 курси, 10 клас - 1 півріччя - 1
курс, 2 півріччя - 2 курси, 11 клас - 1 півріччя - 1 курс, 2 півріччя - 1 курс.
Мені,
як колишньому вчителеві|учителеві|
і директорові школи, здалося|показалося|
цікавим відобразити|відбивати|
коротко вміст|зміст| курсів
навчання|вчення|. Програма по
англійській мові включає не лише|не те
що| написання традиційних есе, заснованих на аналізі різних літературних
джерел і жанрів, але також роботу з|із|
текстами з фінансової і ділової тематики, засновану на конкретних прикладах|зразках|. Наприклад, завдання|задавання| може включати оцінку
проведення операції|угоди|,
спираючись|обпиратися| на наявну
інформацію.
Курс
по історії базується перш за все|передусім|
на історії Канади, але|та| при
цьому він включає як теми розвитку канадських територій, так і сучасну
тематику. До останніх відноситься, скажімо, тема «ЗМІ і їх вплив на сучасне
суспільство|товариство|».
По
математиці учні віртуальної школи вивчають квадратичні функції,
тригонометрію, аналітичну геометрію, споживчу математику, логіку. |проходять|
Головний натиск при отриманні|здобутті| знань робиться|чинить| не стільки на механічне
запам'ятовування, скільки на розвиток аналітичних здібностей. Втім, в цьому
полягає основна значення західної системи освіти|утворення| від вітчизняної. Про це свідчать також
олімпіади, що проводяться Організацією по економічному співробітництву і
розвитку (OECD|) серед 15-річних
школярів розвинених країн світу. У останньому конкурсі OECD| російські школярі зайняли|позичали| двадцять сьоме місце з
літератури,
двадцять друге з
математики і
двадцять сьоме з
природних наук. |відмінність|
Як
відбувається|походить| процес
віртуального навчання|вчення|?
Перед школярем стоїть звичайний|звичний|
комп'ютер, оснащений веб-камерою і підключений до
інтернету. У Канаді за таким же пристроєм|устроєм| сидить вчитель|учитель|,
який за заздалегідь|наперед|
узгодженим|погодженим| розкладом
виходить на зв'язок і проводить чотири рази в тиждень уроки одно-двохгодинної
тривалості. У віртуальному класі одночасно займаються порядка| десять|десятеро| учнів. Це можуть бути однокласники, що вчаться
в одній школі, або школярі, до цього не знайомі, яких об'єднує навчання|вчення| в цій он-лайновій школі. ||
В
кінці|наприкінці| уроку учні
отримують|одержують| домашні|хатні| завдання|задавання|, які вони виконують кожен
в своєму ритмі до певного дня. При цьому вони можуть використовувати обширну|величезну| віртуальну бібліотеку, в
якій більшість відомостей подаються в мультимедійному вигляді|виді| з використанням звуку і
анімації.
Виконані
домашні|хатні| завдання|задавання| записуються|занотовують| в персональний файл
школяра. Сюди ж складаються дані про його успішність і старанність. Батьки
можуть контролювати успіхи свого чада, зайшовши в цю базу по логіну і
паролю.
У
випадку, якщо|в разі , якщо|
учень не впорався|справився| з|із| виконанням завдання|задавання|, вчитель|учитель| аналізує проблему і посилає|відсилає| школяра до певного розділу
бібліотеки, в якому детальніше пояснюється|тлумачить| необхідний матеріал. Деколи|почасти|, це може опинитися тема, що не зрозуміла в ході
попереднього офф-лайнового|
навчання|вчення|.
Частка|частина| учбового часу присвячується
груповій роботі над проектом, яка може виконуватися як з|із| однокласниками, так і з|із| хлопцями|хлоп'ятами|
з|із| інших віртуальних класів,
наприклад, з|із| Канади. Це дає
можливість|спроможність| вчитися
дійсно в міжнародному оточенні.
А
як бути, коли віртуальні уроки з|із|
вчителем|учителем| пропускаються
з «поважної причини», скажемо по хворобі. На цей випадок передбачений механізм
запису занять на порталі e-learning|,
і досить кликнути мишкою, щоб|аби|
його проглянути.
Таким
чином учень може заниматья| у
власному темпі, і при цьому не відставати від своїх он-лайнових однокашників.
Скільки
коштує навчання|вчення|?
Вартість всієї програми навчання|вчення|
(8 курсів) складає 6950 USD| при
повній|цілковитій| оплаті або
950 USD| за кожен курс в разі|у разі| оплати частями|.
Як
вчинити|поступити| у віртуальну
школу? Для цього необхідно володіти англійською мовою на рівні вище середнього.
Ті школярі, що не мають достатнього рівня мови|язика| можуть узяти попередній піврічний курс.
Перед
початком занять у віртуальній школі з|із|
Канади прилітають вчителі|учителі|
і проводять так звану настановну сесію, під час якої вони пояснюють|тлумачать|, як правильно
користуватися комп'ютером, базами даних і додатками|застосуваннями|, а також структуру курсу навчання|вчення| і вимоги по виконанню
домашніх|хатніх| завдань|задавань|.
З
російського боку підтримку проекту здійснює професор Ушаков, зав.
кафедрою управління людськими ресурсами Академії підвищення кваліфікації і
перепідготовки працівників утворення МО РФ, головний|чільний| редактор ІФ "Вересень”. Його внук|онук| став першим учнем в школі
e-learning| desktop|. Як говорить професор, навчання|вчення| у віртуальній школі
безпосередньо|прямо| вплинуло на
його навчання в школі реальній. Якщо раніше дитя|дитина| лінувалося і без особливого полювання ходило в
свою школу, то тепер він прагне брати на уроках якомога більше, щоб|аби| витрачати менше часу на
виконання домашніх|хатніх|
завдань|задавань|. Адже окрім|крім| уроків в звичайній|звичній| школі його чекають ще і
он-лайнові заняття.
Що
це дає зрештою|врешті решт|?
Всім, що успішно закінчив програму і що набрав необхідні 8 кредитів, видається
атестат про закінчення середньої школи провінції Манітоба (High| School| Diploma|).
Він дає право вступати до будь-якого вузу світу, в якому викладання ведеться
англійською мовою. При цьому додаткове підтвердження рівня мови|язика| (TOEFL|, IELTS|,
іспити|екзамени| Кембріджського
синдикату), не потрібний.
У
випадку, якщо|в разі , якщо|
школяр не планує|планерує|
продовжувати свою освіту|утворення|
в зарубіжному вузі, він отримує|одержує|
навики|навички| роботи з|із| високими технологіями. Це
дозволить включити в своє резюме фразу про те, що він має значний досвід
отримання|здобуття| знань,
використовуючи самі передові методи навчання|вчення|, а також володіє міжнародним досвідом|дослідом| навчання|вчення|. А це для наших днів дуже
поважно, тому що|бо| конкуренція
за високооплачувані позиції з|із|
кожним роком посилюється. Як вважають|лічать|
аналітики, в подальших|наступних|
10 років не менше мільярда молоді сидітимуть за партами.
Тут
доречно пригадати вислів|висловлювання|
Майкла Делла, засновника|фундатора|
і керівника найбільшої в світі компанії по виробництву персональних комп'ютерів
Делл Компьютерз.
Він
сказав: «Коли я був дитиною|дитиною|, мої батьки говорили
мені, що я повинен з'їдати все, що мені дають, тому що|бо| в світі безліч дітей голодує... Тепер я говорю
своїм дітям, що вони повинні виконувати домашнє |хатнє|завдання|задавання|,
тому що|бо| в світі багато
дітей, що бажають зайняти|позичати|
їх робоче місце!»