Як одна нью-йоркська школа стала прикладом для інших Однією з передвиборчих обіцянок Барака Обами було покращення системи шкільної освіти у США. Під час нещодавньої промови у Національній асоціації поступу чорношкірого населення. Барак Обама нагадав зібранню, що в цій категорії за багатьма показниками Сполучені Штати поступаються більшості розвинутих країн. Він закликав освітян уважніше придивитися до деяких публічних шкіл, які за таких же умов, як і інші, досягають вражаючих результатів. Серед інших він назвав школу імені Медґара Еверса, яка знаходиться у нью-йоркському районі Бруклін, де, зокрема, мешкає і чимало іммігрантів з України та Росії. Школа Медґара Еверса розташована у частині Брукліна, де живе переважно бідне чорношкіре населення. Втім, як каже директор школи Майкл Вілтшір, на бідність тут не зважають. «Не можна прикриватися бідністю або нестачею ресурсів. Насправді освіта - це єдине, що може врятувати наших дітей від економічної скрути, в якій перебувають їхні родини». Діти тут навчаються мало не цілий рік. Всі студенти молодших та середніх класів зобов’язані відвідувати літню школу з вивчення мов та природничих наук. І, це, як каже вчитель фізики 9-го класу Осман Абуґана, не тому, що вони відстають із цих предметів, а, навпаки , аби бути попереду. «Коли вони прийдуть до школи у вересні - то будуть на голову попереду інших школярів завдяки літній школі». Школярі - які не є обдарованими дітьми, а звичайними учнями - переганяють однолітків з інших шкіл на кілька класів уперед. Так, наприклад, учні 8-го класу вивчають фізику за підручниками 11-го класу. Школярка Кіла Керр хоче бути хірургом - педіатром. «Навчання у цій школі допоможе мені підготуватися до вступу у коледж», - каже дівчина. Більшість школярів хоче продовжувати займатися науками. Але не всі. Дехто хоче бути, наприклад, політиком. Директор школи Медґара Еверса визнає, що деякі його учні багато від себе очікують і високо піднімають планку, яку вчителі допомагають їм долати. Майкл Вілтшір ставиться до викладання дуже прискіпливо. Під час уроку фізики він спостерігав за одним учнем, а потім задав йому кілька запитань. Після закінчення уроку він попросив вчителя поспілкуватися з його батьками… Хлопець не встигає. «Мені не сподобалося, - каже Вілтшір, - що учень не закінчив завдання, яке вчитель написав на дошці. У нас є абсолютно обов’язковим те, щоб учні виконували все те, що завдає їм вчитель». І результати такого підходу вражають… Протягом останніх восьми років відсоток студентів, які закінчують вищу школу, зріс з 60-ти до 93-ох відсотків. Але все ж таки в школі не очікували, що їх згадає президент Барак у своїй промові, в якій зазначив: «Ми маємо вивчати інноваційні підходи, такий як у вищій школі Бард, школі Медґара Еверса, що ставлять перед учнями високі вимоги та серйозно готують їх до вступу в університети». Учні захоплені і вражені… «Це неймовірно, що я звичайна дівчина з Брукліну, ходжу до школи, про яку знає президент і яку він високо цінує», - каже Джозетт Гаті. Викладачі школи Медґара Еверса переконані, що все залежить не від того, скільки є в них грошей, а від того, як розпоряджаєшся цими грошима. Наскільки по-творчому підходиш до розробки програм, що будуть приносити школярам найбільшу користь. А у Білому домі сподіваються, що цей підхід запозичать якомога більше директорів шкіл по всій країні. Джерело: www.voanews.com Новина обговорюэться на Педраді: Важка рівновага. Якби її досягти! (У американської освіти один перекіс, в української інший)
|