Українським школам - нідерландський досвід
Заступник міністра Тарас Фініков взяв участь у
національній конференції "Планування розвитку школи: діалог,
менеджмент, педагогіка", яка підсумувала результати трирічного
українсько-нідерландського проекту співпраці.
"Цей проект - чудова школа навчання менеджменту
освітніх організацій для наших освітян, яка дозволила побудувати
особисті і професійні зв'язки і скріпити їх в певну мережу професійних
контактів, - розповів Тарас Фініков. - У нідерландських освітян можна
запозичити чудовий досвід управління школами в умовах фінансової
самостійності, що зараз дуже актуально. Крім того, там добре вміють
працювати в умовах, коли школи планують свою роботу на далеку
стратегічну перспективу.
У Нідерландах школа тісно пов'язана з комунальною
локальною владою і живе в рамках багаторічних програм співпраці з нею.
Багата система взаємозв'язків у школи з громадою, коли школа є
осередком культурного життя громади і багатьох освітніх і культурних
ініціатив у певній місцевості. Кінцева мету проекту - реалізувати все
вище перелічене в Україні".
Проект "Громадські платформи освітньої реформи в
Україні" впродовж 2007-2009 років об'єднав зусилля десятків шкіл
України і низки освітніх інституцій Нідерландів, які створили цікаві
інтелектуальні продукти. Розроблено рекомендації "Сучасний підручник:
перспективи розвитку і шляхи удосконалення", документ "Школа
майбутнього, школа для майбутнього: розвиток школи на місцевому рівні",
методичні рекомендації зі стратегічного планування розвитку сучасної
школи та посібник з розвитку культури діалогу в освітніх установах. Всі
ці документи є результатом зусиль багатьох освітян, вчених, керівників
різних типів освітніх установ. Проект реалізовано за допомогою програми
"Матра" Міністерства іноземних справ Нідерландів і міжнародного фонду
"Відродження".
"Це один з кращих взірців співпраці між освітніми
структурами західної та східної Європи у межах європейського освітнього
простору", - зауважив Тарас Фініков.
Джерело: www.mon.gov.ua: Прес-служба МОН
|