Головна » 2010 » Лютий » 9 » ЗНАННЯ ІНОЗЕМНОЇ – ЗАПОРУКА КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ
ЗНАННЯ ІНОЗЕМНОЇ – ЗАПОРУКА КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ
19:30:31

ЗНАННЯ ІНОЗЕМНОЇ – ЗАПОРУКА КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ


  Директори шкіл, ліцеїв, гімназій з поглибленим вивченням іноземних мов обговорили на нараді в Міністерстві освіти і науки України питання міжнародної співпраці, зокрема учнівських та вчительських обмінів. Ще одним пунктом порядку денного була фахова дискусія щодо проекту Примірного положення про спеціалізовану школу з поглибленим вивченням іноземних мов.

ЗНАННЯ ІНОЗЕМНОЇ – ЗАПОРУКА КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ  Зазначимо, що старе положення датоване 80-ми роками минулого століття, тож, звичайно, не відповідає сучасним реаліям. Про стратегічні особливості нового документа розповідає головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Оксана Коваленко, яка й була модератором наради:

 - При створенні нових документів ми орієнтуємося на загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, де чітко визначається рівень володіння мовою, а також провідна роль мови для спеціалізованих шкіл. Учасники наради підтверджують тезу, що знання іноземної мови ¬ це не мета, а інструмент, щоб вступити до ВНЗ, поїхати навчатися за кордон, бути конкурентоспроможним.

 Оксана Ярославівна висловила сподівання, що вже з нового навчального року нове положення запрацює.

 На зібранні виступили директори департаментів - загальної середньої та дошкільної освіти Олег Єресько і міжнародного співробітництва - Омелян Сухолиткий.

 - Останніми роками ми широко впроваджуємо саме громадсько-державну модель управління освітою, і тому рішення, що стосуються дошкільної, загальної середньої та й будь-яких інших напрямів розвитку освіти, не приймається без широкого обговорення, - сказав Олег Вікторович. - Тому ми й запросили директорів як експертів. Хто, як не вони, можуть вказати моменти, упущені в проекті положення. Хоча визнаємо, що прописати в ньому всі аспекти складно. Через зростання рівня автономії шкіл давати відповіді на всі питання, можливо, і не є доцільним, адже кожен навчальний заклад має ще й власний статут.

 Директор департаменту торкнувся й другого питання, якому була присвячена нарада:

 - Україна чітко визначила свій шлях: ми обрали європейську інтеграцію. І тому наші партнерські стосунки з міжнародними організаціями повинні сприяти не лише поглибленому вивченню іноземної мови, а й проведенню діалогу культур. До речі, експерти вже відзначають підвищення останніми роками рівня знань наших дітей і підвищення якості документів у галузі загальної середньої освіти. На нашу думку, МОН має надавати хоча б інформаційну підтримку, адже далеко не всі учні мають доступ до інформації щодо міжнародних обмінів. І саме тому більшість наших школярів не використовує можливості, які їм надає держава та наші міжнародні партнери.

 - У світі відбувається інтернаціоналізація освіти, а без знання іноземних мов дуже важко, - зазначає Омелян ЗНАННЯ ІНОЗЕМНОЇ – ЗАПОРУКА КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІСухолиткий. - І в нас є проблема: коли відбуваються міжнародні конференції, учасників від міністерств і відомств - одиниці. Адже мало хто знає іноземну мову. Щоб мати контингент іноземних студентів, потрібні не лише програми рідною мовою, а й іншомовні. Тому ми і втрачаємо великі гроші, які могла б заробити держава. Мобільність студентів і викладачів знижується через недостатній рівень знання іноземних мов. Вважаю, що вивчення і викладання іноземних мов, новітні технології в цьому процесі є для нас пріоритетом.

 Про можливості учнівських і вчительських обмінів директорам шкіл розповіли представники організацій, які вже давно працюють з нашими освітянами: Британська рада, Відділ культури та співробітництва посольства Франції, Програма академічних обмінів США, Гете-Інститут тощо. Хоча, звичайно, такі поважні організації не обмежуються лише обмінними програмами. Різноманітні тренінги, семінари, курси вдосконалення - це лише невелика частка того, що вони можуть запропонувати українським освітянам і учням. Тож прагнути справді є чого. Як не прикро визнавати, недостатній рівень володіння іноземною мовою інколи зачиняє «вікно в Європу» нашим освітянам. Але завдяки заходам з удосконалення мовної освіти, до яких, безперечно, можна віднести і цю продуктивну нараду, сподіваємося, що ситуація зміниться.

Дмитро ШУЛІКІН,
«Освіта України»

Джерело: www.osvita-ukrainy.com.ua


Переглядів: 522 | Додав: Ю_Тригубець | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]